هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت های دندانی می توانند روشی طولانی مدت و مقرون به صرفه برای جایگزینی دندان های از دست رفته باشند، اما می توانند گران باشید مطب دندانپزشکی دکتر سید محمود خاتمیان در این پست وبلاگ بخشی از هزینه های مربوط به ایمپلنت دندان را مورد بحث قرار می دهد.

 

چرا ایمپلنت های دندانی را انتخاب کنیم؟

جایگزینی دندان های از دست رفته مزایای زیادی دارد. در صورت از دست دادن دندان، صحبت کردن و جویدن دشوارتر می شود. آنها همچنین ممکن است باعث شوند که دندان های مجاور از جای خود خارج شوند و به فروپاشی صورت ناشی از از دست دادن استخوان فک کمک کنند. نکته دیگری که باید به آن فکر کنید این است که چگونه لبخند خود را بهتر نشان دهید. هنگامی که گزینه های خود را برای جایگزینی دندان از دست رفته یا دندان های از دست رفته در نظر می گیرید، ممکن است بخواهید ببینید که آیا کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت های دندانی هستید یا خیر. با این حال، هزینه می تواند عامل مهمی در تصمیم گیری برای درمان دندان شما باشد. یکی از دلایلی که ایمپلنت های دندانی معمولاً با قیمت بالاتری همراه هستند این است که می توانند ماندگاری طولانی داشته باشند. با مراقبت مناسب، ایمپلنت های دندانی می توانند ۲۵ سال یا بیشتر دوام بیاورند.

 

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است ؟

قیمت ایمپلنت دندان در درجه اول تحت تاثیر آموزش و تجربه دندانپزشک، کیفیت مواد ساخت ایمپلنت، روش های جراحی و فرآیند ساخت سفارشی مورد نیاز برای کاشت است. اباتمنت مصنوعی و تاج مصنوعی، دو جزء اصلی ایمپلنت دندانی شما، توسط یک تکنسین ایجاد می‌شوند. از آنجایی که باید سال ها استفاده و سایش مداوم را تحمل کند، این ماده درجه یک گران است. در لبخند شما، دندان مصنوعی جدید، اباتمنت و ریشه شما باید کاملاً مناسب باشند و عمل کنند. دندانپزشک شما دهان شما را معاینه می کند و قبل از شروع عمل ایمپلنت دندان شما را با اشعه ایکس می گیرد تا نحوه ساخت و چسباندن ایمپلنت را مشخص کند. معمولاً قیمت این روش های تشخیصی تحت پوشش قیمت کلی ایمپلنت شما قرار می گیرد.

روش کاشت ایمپلنت دندان چگونه است ؟

به طور معمول، جراحی ایمپلنت دندان به دو مرحله تقسیم می شود. برای جایگزینی ریشه دندان از دست رفته، دندانپزشک شما ابتدا یک ریشه دندان مصنوعی (یک پیچ تیتانیوم کوچک) را درست زیر خط لثه قرار می دهد. با بهبودی، “ریشه” در نهایت به استخوان فک شما متصل می شود. قبل از رفتن به مرحله بعدی، دهان شما باید 3 تا 6 ماه پس از جراحی ایمپلنت بهبود یابد. اباتمنت و ترمیم (دندان مصنوعی) را می توان پس از پایان بهبودی اضافه کرد. این اباتمنت که به طور معمول از جنس تیتانیوم یا سرامیک ساخته شده است، ترمیم ایمپلنت دندان را به هم متصل و ایمن می کند. سپس اباتمنت به ترمیم متصل می شود.

 

درمان های اضافی

برخی از بیماران دندانپزشکی ممکن است به مراقبت های بیشتری نیاز داشته باشند تا دهان خود را برای جراحی ایمپلنت آماده کنند و از نتیجه موفقیت آمیز اطمینان حاصل کنند. برای آماده سازی استخوان فک برای ایمپلنت، چندین روش بهداشتی و در برخی موارد پیوند استخوان مورد نیاز است.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

cannot copy

error: